חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אז איך לתכנן טיול באיחוד האמירויות?

מסלול טיול מומלץ למטיילים המשלב את אבו דאבי ודובאי

נתחיל מההתחלה

אבו דאבי ודובאי הן הערים המרכזיות שצפויות לעניין את הישראלים שיגיעו לביקור באיחוד האמירויות. מדובר ביעדים שעד לפני כמה שנים היה נדמה כי אין סיכוי שהציבור הרחב יוכל להגיע אליהם, אך כעת נראה כי הדבר עומד להתאפשר. אין זה סוד שאנשי עסקים ישראלים ודיפלומטים כבר ביקרו בהן בשנים האחרונות, אך כעת הדבר מקבל תוקף רשמי וגלוי עם חתימת הסכם השלום בחודש ספטמבר.

איך מתחילים לתכנן טיול?

מי שרוצה לבצע תכנון טיול באבו דאבי ובדובאי צריך לדעת שמדובר בשתי ערים נפרדות שמרוחקות מעט זו מזו. איחוד האמירויות מורכבת מקבוצה של שבע אמירויות שונות (שהתאחדו לגוף מדיני אחד בשנת 1971). לכל אמירות יש את עיר הבירה שלה והשלטון המקומי שלה. העיר דובאי היא בירתה של אמירות דובאי, ואילו העיר אבו דאבי היא בירתה של אמירות אבו דאבי ושל המדינה כולה. לכל אמירות יש מנהיג והמנהיג העליון של המדינה כולה נבחר על ידי מועצה של ראשי שבעת האמירויות. למרות שלכאורה יכול כל אמיר מבין השבעה לכהן כנשיא המדינה, בפועל נהוג לבחור באמיר של אבו דאבי לתפקיד זה.

הכנו עבורכם מדריך לתכנון טיול שמתחיל בבירה אבו דאבי וממשיך בדובאי. מומלץ להקדיש לפחות שלושה ימים לכל אחת מהערים, אם כי ניתן בקלות למלא שבוע שלם של טיול בכל אחת מהן בנפרד.

מבחינה כלכלית, איחוד האמירויות היא כיום אחת מהמדינות העשירות בעולם, והדבר מתבטא היטב בערים הגדולות שלה. הקפיצה הכלכלית הגדולה התרחשה בשנות ה-60, אז החלו להתגלות מצבורי הנפט האדירים שבשטח המדינה. תוך מספר שנים הפכה איחוד האמירויות למדינה חברה באופ"'ק – הפדרציה של המדינות המייצאת לעולם נפט והעושר הרב התחיל לזרום אליה.

תיירות באיחוד האמירויות

חלק ניכר מהמשאבים הכלכליים של המדינה מושקעים בפיתוח התיירות. שליטיה מעוניינים להפוך את איחוד האמירויות למרכז תיירותי ומסחרי עולמי, ולכן בונים בה תשתיות מפוארות, מפעלי ארכיטקטורה מרשימים, וגם אטרקציות רבות למשיכת תיירים - כמו קניוני ענק, פארקי שעשועים, מלונות פאר, מוזיאונים בינלאומיים ועוד. ההשקעה הזו, שמתבצעת בעיקר בערים דובאי ואבו דאבי, הפכה אותן למקומות אטרקטיביים מאוד לתיירים ולגן עדן מודרני של ממש.

איחוד האמירויות אבו דאבי
דובאי מלון אטלנטיס

הצעה למסלולי טיול דובאי אבו דאבי

טיסה ונחיתה

הטיול מתחיל עם הנחיתה בשדה התעופה הבינלאומי של אבו דאבי. כרגע עדיין לא התחילו טיסות ישירות מישראל לבירת האמירויות, אך ניתן כבר כיום להגיע אליה דרך קונקשנים ממדינות שונות. על פי ההערכות, תוך זמן לא רב יתחילו להיות טיסות לאבו דאבי מישראל, באמצעות חברת התעופה הלאומית של המדינה, איתיחאד, וגם באמצעות טיסות של חברות ישראליות.

הגעה למלון ובילוי ראשוני

לאחר שמגיעים למלון שהוזמן מראש, כדאי להתחיל לתכנן את ימי הטיול. ישנן אטרקציות רבות מאוד שכדאי לבקר בהן באבו דאבי, והן כוללות אתרי קניות, אתרי תרבות ובידור ומבנים ייחודיים. מומלץ לחלק את הטיול בעיר לאזורים הגאוגרפיים השונים וכן לנושאים. כך, למשל, ניתן להקדיש חצי יום או יום לעשיית שופינג ולביקור בקניון, יום נוסף לבילוי במוזיאונים ובאתרים ארכיטקטוניים ויום נוסף לבילוי בחוף הים – חוויה שלא כדאי לוותר עליה בזמן שמבלים בעיר. בנוסף לכך, ישנם חיי לילה תוססים באבו דאבי ולכן כדאי להקדיש לפחות ערב אחד בעיר למסיבות ולפאבים הרבים והיוקרתיים שבה. סוג בילוי נוסף שאסור לוותר עליו הוא אכילה באחת מהמסעדות המשובחות של העיר, שבה ניתן למצוא מסעדות עם כוכבי מישלן של השפים הטובים והמפורסמים בעולם.

דובאי לאבו דאבי

לאחר שביליתם כמה ימים בעיר, אתם יכולים להמשיך את הטיול שלכם באיחוד האמירויות בעיר דובאי. דובאי היא העיר הגדולה ביותר במדינה, ונמצאות בה כמה מהאטרקציות המפורסמות ביותר. ניתן להגיע מאבו דאבי לדובאי בנסיעה ברכב שכור או בנסיעה ברכבת ובתחבורה ציבורית. המרחק בין אבו דאבי לדובאי הוא בסך הכל כ-150 ק"מ, מה שמצריך זמן נסיעה של שעה וחצי בערך. תכנון מסלולי טיול דובאי אבו דאבי יכול לקחת בחשבון את המרחק הקטן יחסית בין שתי הערים ולהתאים את משך הטיול בכל אחת מהערים לפי הצורך.

דובאי

אטרקציות שאסור לפספס

בדובאי ישנן לא פחות אטרקציות מאשר באבו דאבי. האטרקציה הידועה ביותר היא בורג' חליפה – הבניין הגבוה בעולם שגם הפך להיות הסמל של המדינה. דובאי היא עיר סופר מודרנית שיש בה המון מה לראות. גם כאן ניתן לשלב ביקור בחוף הים, שופינג בקניון דובאי ואפילו לבצע גלישת סקי במתחם סגור וקריר. אספנו עבורכם כמה מהאטרקציות הבולטות שכדאי לראות בזמן הטיול שמתחיל באבו דאבי וממשיך בדובאי.

אטרקציות נבחרות באבו דאבי שאסור לפספס

מה יש לראות באבו דאבי? אילו דברים יש לעשות באבו דאבי למטיילים ישראלים? כל הפרטים כאן!

כל מה שצריך לראות ולעשות
באבו דאבי

אם אתם מסוג האנשים שמוזיאונים מדברים לליבם, אתם פשט חייבים לבקר בשלוחה של מוזיאון הלובר הפריזאי שהוקמה בעיר. במוזיאון מוצגות תערוכות עם פריטים שנאספו מ-13 מוזיאונים צרפתיים מובילים. בין הציירים שיצירות שלהם מופיעות במוזיאון ניתן למצוא את מאטיס, מונה, גוגן, ואן גוך ולאונרדו דה וינצ'י. 

האטרקציה השנייה שאסור לפספס היא מסגד שייח זאיד, שקרוי על שמו של מנהיג המדינה הקודם – אביו של השליט הנוכחי. המסגד הוא חדש יחסית, ויכול להכיל עד כ-40,000 מתפללים בתפילה אחת. הוא נבנה בסגנון אסלאמי קלאסי ומעטרות אותו יותר מ-80 כיפות לבנות. 

אוהבי הריגושים ומכוניות המרוץ ישמחו לבקר במתחם של חברת הענק פרארי. פרארי פתחה פארק שעשועים מוטורי גדול הכולל גם מוזיאון ותצוגה של מכוניות יוקרתיות שהחברה מייצרת. אם אתם מגיעים לפארק, אל תפספסו את הנסיעה ברכבת ההרים המהירה בעולם, ה-"Formula Rossa". 

מבחינת שופינג, כדאי לבקר בקניון המרינה, שהוא הקניון הגדול בעיר. יש גם כמה קניונים נוספים, אך הוא המומלץ ביותר.

אטרקציות נבחרות בדובאי שאסור להחמיץ

מגיעים אל דובאי ורוצים לדעת מה יש לעשות? עקבו אחרי ההמלצות שלנו!

כל מה שצריך לראות ולעשות
בדובאי

דובאי גם היא מלאה במקומות שפשוט אסור להחמיץ. האתר הראשון שתרצו לבקר בו הוא כנראה מגדל בורג' חליפה. תוכלו לקנות כרטיס כניסה למגדל ולעלות לתצפית מרהיבה בקומה ה-124 או ה-148. מחוץ למגדל תוכלו ליהנות בחינם ממופע מרהיב של מים ומזרקות – שבשעות הערב מופעל בכל חצי שעה. מופע המזרקות הזה כולל ליווי תאורה של 6,600 נורות שיוצרות מראה מרשים ביותר, ביחד עם סילוני המים. 

קניון דובאי הוא הקניון הגדול במדינה ואחד מהגדולים בעולם. בכל אחת מ-1,200 החנויות שבו תוכלו למצוא מותגים בינלאומיים מובילים ומוצרים רבים ושונים של אופנה, תקשורת, מחשוב, הנעלה, קוסמטיקה ועוד. בנוסף לכך, הקניון מלא באטרקציות נוספות שמתאימות לבילוי של כל המשפחה. 

אתרים נוספים שחשוב לציין הם מסגרת דובאי, שהיא יצירה ארכיטקטונית מרשימה, וכן ישנם מקומות רבים בעיר שמתאימים לבילוי עם ילדים כמו לגולנד דובאי ופארק המים של דובאי.   

לסיכום

תכנון טיול אבו דאבי דובאי צריך לכלול לפחות חלק גדול מהאטרקציות שהוזכרו כאן. כפי שצוין, המרחק בין שתי הערים הגדולות במדינת איחוד האמירויות הוא קצר למדי. לכן ניתן בקלות לבצע מסלולי טיול דובאי אבו דאבי שיכללו את שתי הערים באותה החופשה. 

לדובאי ולאבו דאבי יש הרבה מה להציע לתייר הישראלי, ולכן מומלץ מאוד להגיע אליהן ברגע שהדבר מתאפשר באופן רשמי, ואולי גם לצבור יתרון על החברים ברשתות החברתיות שעדיין לא הציגו תמונות סלפי מרשימות ממרומי מגדל בורג' חליפה.

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על איחוד האמירויות!