חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אז איך לתכנן טיול בדובאי?

דובאי - מדריך למטייל הישראלי

נתחיל מההתחלה

הסכם השלום הטרי בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות פתח עידן חדש לתיירים הישראלים באשר הם. אמנם מתחת לפני השטח כבר הגיעו תיירים ואנשי עסקים ישראלים לבקר בדובאי ואבו דאבי בעבר – אך כעת הדבר מותר באופן רשמי ויכול להיעשות בגלוי.

איך מתחילים לתכנן טיול?

דובאי למטייל הישראלי יכולה להיראות כגן עדן של ממש. איחוד האמירויות היא מדינה עשירה ביותר, שההון הרב שלה נצבר בעיקר בזכות מצבורי הנפט האדירים שיש ברשותה. מצבורים אלה הפכו אותה למדינה בעלת הון עצום, בדומה לשאר מדינות המפרץ שיש להן מאגרי נפט גולמי. איחוד האמירויות החליטה להקדיש לפיתוח התיירות חלק משמעותי מההון העצום שלה, והיא שואפת להפוך את עצמה למרכז תיירותי עולמי מפותח ואטרקטיבי. לשם כך מושקעים כספים רבים במבנים ארכיטקטוניים ייחודיים, בקניוני ענק, במלונות יוקרתיים ובאטרקציות רבות שיכולות למשוך את התיירים מהמערב ומהמזרח.

יש לזכור כי למרות שיש פתיחות בדובאי למטיילים מכל העולם, מדובר עדיין במדינה אסלאמית שמרנית שמקפידים בה על שמירת חוקי השריעה – ההלכה המוסלמית. לכן, מטיילים ישראלים שמגיעים לדובאי בפעם הראשונה חייבים להיות מודעים לכך ולהימנע מהתנהגות ומצורת לבוש שאולי מקובלת במערב, אך בהחלט אינה מקובלת במדינה מוסלמית שמרנית כמו איחוד האמירויות.

מבחינת מזג האוויר בדובאי, מדובר במדינה מדברית שחם בה מאוד בתקופת הקיץ. אמנם תוכלו למצוא מיזוג אוויר בכל מקום סגור שתבקרו בו, אך מבחינת רמת המעלות בחוץ – עדיף להגיע לדובאי בחורף (נובמבר-מרץ) או בסתיו ובאביב. בעונות אלו עדיין חם מאוד ולח, אך מזג האוויר נסבל באופן יחסי.

דובאי
דובאי מלון אטלנטיס

מה לראות בדובאי - אטרקציות מרכזיות

קודם כל נוחתים בדובאי

למרות שדובאי עצמה משתרעת על פני שטח לא גדול, יש בה ריכוז מדהים של אטרקציות שניתן למלא בעזרתן בקלות ביקור של כמה ימים. ההשקעה הממשלתית בתיירות הובילה לכך שבשנים האחרונות נפתחות עוד ועוד אטרקציות בדובאי, שמתאימות מאוד גם למטייל הישראלי. האטרקציות האלה כוללות אתרי שופינג וקניונים ענקיים, שווקים ססגוניים ומיוחדים, פארקים של שעשועים לכל המשפחה וגם מוזיאונים ומקומות יפים נוספים. אספנו עבורכם כמה מהאטרקציות המובילות בדובאי למטייל הישראלי שמגיע לנסיכות.

מגדל בורג' חליפה - אטרקציה מס' 1

בורג' חליפה הוא אחת מהאטרקציות המרכזיות של דובאי, ומדובר בתופעה בסדר גודל עולמי. הבורג' הוא למעשה מגדל בן 163 קומות שמהווה את המבנה הגבוה ביותר בעולם. גורד השחקים הזה מתנשא לגובה של 828 מטר. במקור הוא כונה בורג' דובאי, אך לאחר הקמתו הוחלט בממלכה לחלוק כבוד לשליט של איחוד האמירויות והשם הוסב לבורג' חליפה (שם השליט הוא חליפה בן זייד). משך הבנייה של המגדל היה כשש שנים, ובנוסף לתצפית המדהימה שהוא מציע מהקומות הגבוהות שלו, מוצגים מדי יום גם מיצגי מולטימדיה שמוקרנים על המבנה מבחוץ. אם תרצו להיכנס לבניין ולערוך תצפית תגלו שמחיר הכניסה לא זול (בסביבות 250 ש"ח) אך החוויה בהחלט מצדיקה אותו. מדובר בהישג הנדסי שמתגאים בו מאוד באיחוד האמירויות, ובשנים הלא רבות שהוא קיים הוא הפך לאחד מסמלי המדינה ולמגנט תיירים מכל רחבי העולם.

קניון דובאי הוא הקניון החמישי בגודלו בעולם ומתפרש על שטח של 1.1 מיליון מטר רבועים . הקניון מכיל כ1200 חנויות (!!!!) , שוק זהב מקורה , אקווריום ענק , החלקה על הקרח ועוד

ליד מגדל בורג' חליפה, באזור שמכונה הדאון טאון של דובאי, נמצא גם אחד מהקניונים הגדולים בעולם – קניון דובאי. הקניון מתפרש על פני כ-500,000 מ"ר ויש בו יותר מ-1,200 חנויות שונות. בקניון תוכלו למצוא מותגים בינלאומיים רבים מכל התחומים. יש בו חנויות אופנה והנעלה, חנויות שמוכרות מוצרי תקשורת ומוצרים אלקטרוניים, חנויות תכשיטים, גלריות, חנויות שמוקדשות למותגי מזון מובילים (כמו חנות שלמה של לואקר, למשל) ועוד שלל חנויות עם מוצרים מסוגים שונים. המחירים של הפריטים בקניון אינם זולים בכלל. אם חשבתם שתוכלו לבצע שופינג בדובאי במחירים זולים במיוחד או למצוא מותגים יוקרתיים במחירי מציאה – זהו אינו המקרה. המותגים שנמכרים בקניון שומרים על רמת מחירים גבוהה והם במידה רבה מיועדים לתיירים אמידים מהמערב. בנוסף לחנויות עצמן, תוכלו למצוא בקניון שפע של פעילויות לכל המשפחה וחנויות מזון ושתייה שמיועדות להעשרת הבילוי בקניון. ניתן לבלות בקלות כחצי יום בסיור בין החנויות בקניון, וכדאי לפנות לכך זמן במהלך הטיול.

המזרקה של דובאי

ליד הקניון והמגדל של דובאי הוקם גם אגם מלאכותי קטן שבו יש מופע מזרקות מרהיב מדי יום. הצפייה במופע המזרקות הוא חינמי לחלוטין, ומומלץ מאוד להגיע ולצפות בו. האגם ומופע המזרקות הוקמו על ידי חברה אמריקאית, ומדי ערב ניתן לצפות בשישה מופעי מים שונים באתר. המופעים כוללים מזרקות מרהיבות ותותחי מים בשילוב מופע תאורה ייחודי ומוזיקת רקע מגוונת. מופעי המים של המזרקה מושכים קהל רב מדי ערב ולכן כדאי להגיע מוקדם יחסית ולתפוס מקום טוב בקהל. את המופעים של המזרקה ניתן לגם לראות כמובן ממרפסות של בניינים באזור וגם בחלק מהחנויות בקניון דובאי.

האקווריום של דובאי הוא מיכל מים ענק הכולל 10 מיליון ליטרים של מים ומהווה בית לאלפי מינים שונים של יצורים ימיים. בין היצורים שגרים באקווריום ניתן למצוא סוגים רבים של כרישים, דקרים, תריסניות ועוד. האקווריום נבנה כמקום לחוויה משפחתית מהנה, ולכן יש בו פעילויות רבות שניתן לעשות מלבד השיטוט בין המסדרונות השקופים. בין החוויות שהמקום מציע, ניתן לבצע צלילה מודרכת עם כרישים ודגים שונים, לפגוש מקרוב קרוקודילים, פינגווינים ויצורים נוספים וכן לצלול בתוך כלובים סגורים שנועדו להגנה מפני טורפים ימיים. 

שוק הזהב

באזור העסקים של דובאי נמצא שוק זהב מיוחד. בשוק זה תוכלו למצוא מאות חנויות ודוכנים שמציעים תכשיטים ופריטים שונים העשויים מזהב. בשוק ישנן חנויות ותיקות בנות כמה עשורים וכן חנויות חדשות ממש. בעבר השוק החזיק בשיא גינס כמקום שבו נמצאת טבעת הזהב הגדולה בעולם. מלבד תכשיטי זהב, תוכלו למצוא בחנויות הרבות גם תכשיטי כסף, יהלומים ופלטינה.

סקי דובאי הוא אתר סקי שבנוי כולו בתוך מבנה סגור ענק. כמובן שתנאי מזג האוויר באיחוד האמירויות אינם מאפשרים סקי באוויר הפתוח או היווצרות של שלג. לכן נבנה במיוחד אתר זה, שהטמפרטורה הקבועה בו היא שתי מעלות מתחת לאפס. בתוך האתר הוקם הר בגובה 85 מטרים שממנו יורדים 5 מסלולי סקי בדרגות קושי שונות. חובבי הסקי ייהנו במיוחד מהאטרקציה הזו, שנמצאת במיקום מפתיע כל כך. במקום ניתן גם לעשות שיעורי סקי, לבצע סקי המותאם במיוחד לילדים וכן לבלות באטרקציות נוספות במקום. 

עשה ואל תעשה בדובאי

המטיילים הישראלים שרוצים לדעת מה לעשות בדובאי צריכים להבין כי הם מתארחים במדינה מוסלמית שמרנית מאוד. עם כל הרצון שיש באיחוד האמירויות לארח תיירים מהמערב ומרחבי העולם, המקומיים עדיין מקפידים מאוד על כללי התנהגות נוקשים. 

כך, למשל, יש להיזהר עם שתיית אלכוהול – שאסורה בדת האסלאם. ישנם מקומות בילוי שבהם ניתן לקנות משקאות חריפים, וכן במלונות ניתן לשתות – אך יש להיזהר משתייה לשוכרה והסתובבות בעיר תחת השפעת אלכוהול. 

בנוסף לכך, חשוב מאוד להימנע מצריכה, שימוש או מכירה של כל סוג של סם. השלטונות מקפידים על כך מאוד, ותייר שייתפס עם סם בדובאי עלול לשלם על כך מחיר יקר מאוד. 

דבר נוסף שיש להקפיד עליו הוא נושא הלבוש. בחופי הים ובבריכות ניתן להסתובב עם בגד ים (נשים וגברים כאחד) – אך בכל מקום אחר בדובאי יש ללכת עם לבוש צנוע (לבוש שמסתיר את הכתפיים ואינו חושף מדי את הגוף). הציבור המקומי רגיש לעניין זה ומומלץ שלא להסתכן ולהקפיד על כללי לבוש אלה. 

ישנה גם רגישות בכל הנוגע לשמירה על כבוד דת האסלאם והשלטון המקומי. חשוב שלא לצחוק על הנושאים האלה ברחוב, וודאי שלא בשיחה עם אחד מתושבי איחוד האמירויות. 

בשביל להנגיש את דובאי למטיילים, יש הבדל גדול בין נורמת ההתנהגות במרחב הציבורי לבין מה שמתרחש במקומות הלינה והאירוח עצמם. במלונות יש מקום לחופש רב יותר, אך מרגע שהתיירים יוצאים למרחב הציבורי, עליהם לזכור מהם הכללים החברתיים הנהוגים בדובאי ובאיחוד האמירויות.

לסיכום

אם רק תקפידו על הכללים הנהוגים ברחבי דובאי, תוכלו ליהנות מחופשה מדהימה ומיוחדת במקום שעד לפני זמן קצר היה סגור בפניי המטיילים הישראלים. עם השינוי במצב הפוליטי, נפתח בפנינו יעד חדש שמציע חופשה באווירה של יוקרה, עם אטרקציות רבות מאוד ובמחירים סבירים לעומת יעדים יוקרתיים אחרים ברחבי העולם. דובאי היא מקום קסום ומרתק, וכדאי גם לכם להיות מבין הישראלים הראשונים שמגיעים אליה לחופשה. 

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על איחוד האמירויות!