חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אז איך לתכנן טיול באבו דאבי?

אבו דאבי - מדריך למטייל הישראלי

נתחיל מההתחלה

החתימה על הסכם שלום בין ישראל למדינת איחוד האמירויות הפכה אותה בבת אחת ליעד תיירותי פוטנציאלי שהמוני ישראלים כבר מתכננים את הטיול אליו. אך לפני שכבר מתחילים לארוז את המזוודות ולהזמין מקום בבית מלון, כדאי להכיר קצת את המדינה הזו ואת האטרקציות התיירותיות שיש בה.

איחוד האמירויות מורכבת משבע נסיכויות, כאשר בירתה נמצאת בנסיכות אבו דאבי. המדינה קיבלה עצמאות בשנת 1971 והדת הרשמית בה היא דת האסלאם. אמירות אבו דאבי היא הנסיכות הגדולה ביותר במדינה, ואילו העיר הגדולה ביותר היא דובאי, הנמצאת באמירות דובאי.

היכרות עם איחוד האמירויות

דובאי ואבו דאבי נחשבות ליעדי התיירות המובילים במדינה. אלו הן הערים שבהן הושקעו המשאבים הרבים ביותר על מנת ליצור אטרקציות שיעניינו תיירים מכל רחבי העולם, ובעיקר מהמערב. איחוד האמירויות שואפת לבלוט לא רק כמדינת נפט עשירה במפרץ הפרסי, אלא גם כמוקד עניין ותיירות עולמי. מבחינה כלכלית, מצבורי הנפט שהתגלו באזור בשנות ה-60 של המאה העשרים הפכו אותה למדינה עשירה מאוד, הנמצאת במקום ה-11 בעולם במדד התמ"ג לנפש (לשם השוואה, ישראל נמצאת במקום ה-53).

באיחוד האמירויות מתגוררים קרוב ל-10 מיליון תושבים, אך מניין האזרחים של המדינה הוא רק כעשרה אחוז מסך התושבים. מרבית התושבים הם עובדים זרים מרחבי העולם ומהגרים ממדינות שונות.

העיר אבו דאבי למטייל הישראלי היא יעד ראשוני שיש לגלות ולהכיר אותו. אמנם בשנים האחרונות היה קיים זרם קטן של אנשי עסקים ואנשי ציבור שהגיעו אליה, אך כיעד תיירותי רשמי היא נפתחת לישראלים רק כעת. מכיוון שמדובר ביעד חדש ובלתי מוכר יחסית, כדאי לקרוא על המקום לפני שנוסעים אליו ולהכיר את ההקשרים ההיסטוריים, התרבותיים והדתיים שלו.

חוקים מקומיים באבו דאבי

איחוד האמירויות היא מדינה אסלאמית שפועלת על פי חוקי ההלכה המוסלמית. מבחינה זו, מדובר במדינה שמרנית ביותר ולכן חשוב להתאים את ההתנהגות והלבוש לכך כאשר מגיעים לביקור בה.

אבו דאבי
אבו דאבי

מה לראות באבו דאבי - אטרקציות מרכזיות

קודם כל נוחתים

אבו דאבי, כאמור, היא בירת איחוד האמירויות. כמו בדובאי, גם בה הושקעו תקציבים אדירים כדי להפוך אותה למוקד תיירותי בינלאומי. ניתן למצוא בה מלונות ואתרי נופש יוקרתיים ברמות הדירוג והפינוק הגבוהות ביותר בעולם. בנוסף לאתרי הנופש המובילים, יש בה גם פנינים ארכיטקטוניות מיוחדות, מוזיאונים מובילים, לונה פארקים ואתרים לכל המשפחה וכמובן חופי ים נוחים ומזמינים.

אבו דאבי פארק פרארי

פרארי וורלד

איחוד האמירויות ידועה ברחבי העולם בחיבה של שליטיה ואזרחיה העשירים למכוניות יוקרה. זו אחת מהסיבות שהוחלט להקים באבו דאבי מרכז של חברת פרארי. במרכז ישנו פארק שעשועים מוטורי ענקי, מוזיאון המוקדש להיסטוריה של החברה ולהיסטוריה של עולם מרוצי המכוניות וכן תצוגה של הרכבים היקרים ביותר של החברה ורכבים היסטוריים של פרארי שייצורם כבר הופסק. מדובר באטרקציה חביבה ביותר שיכולה להתאים לכל המשפחה ולכל מי שאוהב מכוניות ומרוצים. בחלק של פארק השעשועים באתר נמצאת רכבת הרים מהמהירות בעולם – בהתאם למסורת של פרארי. רכבת ההרים הזו נבנתה כמחווה למרוץ המכוניות "פורמולה 1" ומגיעה למהירות של מעל ל-200 קמ"ש.

אולפני האחים וורנר

פארק שעשועים גדול נוסף שנמצא לא רחוק משם הוא הפארק של האחים וורנר. בפארק, שהוא המרכז השלישי בעולם של חברת ההפקות ההוליוודית, ישנם שישה מתחמים שונים בהם אפשר לפגוש דמויות קולנועיות אהובות וכן לעלות על מתקנים שמייצרים לא מעט אדרנלין וכיף.

זהו המסגד המרכזי של האמירות ושל המדינה כולה, והוא יכול להכיל עד כ-40,000 מתפללים. המסגד נקרא על שמו של אבי שליט המדינה הנוכחי ומי שאיחד את האמירויות בסוף שנות ה-60 ותחילת ה-70: השייח' זאיד בן סולטאן. המסגד נבנה כמחווה לארכיטקטורה האסלאמית הקלאסית והוא חלק ממתחם יפה ומרשים ששווה לבקר בו גם כאשר המסגד עצמו אינו פתוח לקבלת קהל. המסגד נפתח לציבור בשנת 2007 והוא בנוי באופן מרשים ביותר הכולל כ-82 כיפות לבנות גדולות בחלקו העליון. 

תיירים ישראלים שיחפשו מה לראות באבו דאבי בזמן החופשה והם חובבי אמנות ומוזיאונים, ישמחו לגלות כי ישנו סניף של מוזיאון הלובר הצרפתי המפורסם באבו דאבי. המוזיאון הזה נפתח לקהל הרחב בשנת 2017 והוא מכיל שילוב מרתק של אמנות מערבית קלאסית עם אמנות מזרחית ואסלאמית. מוזיאון הלובר המקורי הוא אחד מאתרי התיירות המפורסמים בעולם, ומושך אליו מיליוני תיירים מדי שנה. השלוחה באבו דאבי יכולה רק לחלום על מספרי תיירים כאלה, מטבע הדברים. אך בכל זאת, יצירות רבות ויקרות נשלחו למוזיאון באבו דאבי והתיירים הישראלים יוכלו ליהנות גם מאמנות מודרנית ואפילו מתערוכות על ארכיטקטורה ואמנות עתידנית. חובבי התרבות ישמחו לבלות שעות לא מעטות בלובר של אבו דאבי ופוטנציאל הצילום והשיתוף באינסטגרם וברשתות החברתיות הוא גדול ביותר. 

פארק המים "יאס"

פארק המים שנמצא באבו דאבי הוא מרכז שעשועים ענק שמהווה אטרקציה נהדרת לכל המשפחה. יש בו כמה מתקני מים מהמשוכללים והחדישים ביותר בעולם. אפשר בקלות לבלות יום שלם בין מתקני המים הרבים שבפארק. ישנם מתקנים המתאימים לגילאים שונים, וגם המטיילים המבוגרים ימצאו עבורם מתקנים מהנים ומרגשים.

מלון "ארמון אמיראטס"

מלון זה הוא אחד מהמלונות היוקרתיים בעולם, ושווה לבקר בו גם אם מחיר הלינה הוא יקר מדי עבורכם. בהקמתו הושקע תקציב של כמעט 2 מיליארד ליש"ט והוא מכיל שטח בנוי של 850,000 מ"ר. מדובר במלון יוקרתי ביותר שיש בו גם מעגן סירות פרטי ואפילו מנחת מסוקים. הוא נחשב לאחד מהמלונות שעלות הקמתם הייתה מהגבוהות בעולם אי פעם. 

אם בכל זאת תרצו להתארח במלון היוקרתי הזה באבו דאבי, תוכלו לקבל חדר במחיר של כ-400$ ללילה. מחירן של הסוויטות היקרות ביותר במלון יכול להגיע ל-11,500$ ללילה אחד.

כללי התנהגות מומלצים באבו דאבי

אבו דאבי למטיילים היא לא אותה אבו דאבי שמיועדת לתושבי המקום. תושבי איחוד האמירויות הם ברובם הגדול מוסלמים שנאמנים לחוקי ההלכה האסלאמית, וכך היא גם מדינתם. 

מכיוון שאבו דאבי היא בירתה של מדינה שמרנית ביותר, יש לשמור על כללי התנהגות מתאימים כאשר מבקרים במדינה. לכן חשוב מאוד להקפיד על צניעות בלבוש ובהתנהגות, להישמר מנהיגה תחת השפעת אלכוהול ולהימנע לחלוטין מצריכה של סמים מכל סוג. 

אם תקפידו על הכללים המתאימים למה שנהוג במדינה, תגלו שאבו דאבי למטייל הישראלי היא מקום מזמין מאוד. אין כמעט עיר אחרת בעולם שיכולה להציע את רמת הפינוק והאווירה המיוחדת שאבו דאבי מציעה לתיירים המבקרים בה. המטיילים הישראלים ימצאו חברה של תיירים רבים אחרים ממדינות מערביות, שגילו את אבו דאבי כבר לפני שנים רבות יותר. ברגע שמקפידים על החוקים הנהוגים במדינה ובעיר, ניתן ליהנות מחוויה כמעט חד פעמית של ים, שופינג, בילויים ופינוקים מכל הסוגים.

טיפים למטיילים באבו דאבי בפעם הראשונה

איחוד האמירויות היא מדינה קטנה עם שאיפות גדולות מאוד. מדובר במדינה שיש בה עושר רב ויכולה להרשות לעצמה להשקיע משאבים אדירים בקידום התיירות. המטרה המוצהרת של שליט המדינה היא להפוך את איחוד האמירויות למרכז עולמי מוביל של חדשנות ויוקרה. בהתאם לכך, נבנו באבו דאבי הבירה מרכזים תיירותיים רבים ופותחו אטרקציות שמתאימות לסוגים מגוונים של קהלים. 

הסכם השלום הטרי עם ישראל פתח את האפשרות לתיירים להתחיל ולהגיע מישראל לאבו דאבי ולדובאי. לאבו דאבי יש הרבה מה להציע לתייר הישראלי, וזה כולל שפע של מקומות לעשות בהם שופינג ולבלות בעיר. אם אתם מחפשים יעד אטרקטיבי לחופשה שגם מציע הרבה ביחס לעלות שלו – אבו דאבי היא בהחלט אופציה מצוינת שיש לקחת בחשבון. 

כמובן שיש לזכור, כאמור, שמדובר במדינה אסלאמית שמרנית מאוד ושרבים מהתושבים שלה אינם בהכרח אוהדים מאוד את ישראל. לכן מומלץ להימנע מדיבור על פוליטיקה ודת, להצניע כמה שאפשר סמלים יהודיים וכן להישמר מלבקר את המשטר המקומי או משטרים ערביים אחרים. בנוסף לכך, יש להקפיד על צניעות בלבוש (לא צריך להגזים כמובן – אך כתפיים חשופות נחשבות לדבר בלתי צנוע באבו דאבי) ולהישמר מהתנהגות צעקנית מדי בשטחים ציבוריים. 

העיר אבו דאבי בהחלט יכולה להתאים לתיירים ישראלים מכל הסוגים ובכל הגילאים. ישנן אטרקציות לא מעטות המיועדות למשפחות עם ילדים וכן גם אירועים וחיי לילה המתאימים לצעירים. התקופה הקרובה, ככל שתאפשר זאת הקורונה, היא הזמן הטוב ביותר להקדים את הישראלים האחרים ולהגיע כבר לביקור תיירותי ראשון במדינה ערבית שמקדמת את נוכחותנו בברכה.

מידע נוסף לקראת הטיול שלכם באיחוד האמירויות - אבו דאבי

הכירו את אבו דאבי

שאלות נפוצות על אבו דאבי

המומחה עונה

מהם האטרקציות המרכזיות באבו דאבי? המוזיאון הלאומי של אבו דאבי הוא אחת האטרקציות הפופולריות ביותר בעיר. הוא מציע למבקרים תובנה לעבר ולהווה של אבו דאבי. במוזיאון מוצגים חפצים מתקופות שונות בהיסטוריה כמו כלי חרס, מטבעות, חרבות ועוד. יש גם פארקים רבים לבקר באבו דאבי כמו פארק אל עין הכולל גנים עם למעלה מ-400 מיני צמחים וכן מזרקות, מפלים ובריכות עם דגים. ישנם גם בתי קפה בפארק זה המציעים אפשרויות אוכל טעים להנאת המבקרים בזמן שהם נרגעים על ספסלים או מסתובבים בחקר היופי של הפארק הזה. המסגד הגדול של שייח' זאיד הוא אטרקציה פופולרית נוספת באבו דאבי שאסור למבקרים להחמיץ!
מיהי אבו דאבי? אבו דאבי היא בירת איחוד האמירויות הערביות. זוהי עיר קוסמופוליטית עם אוכלוסיה ותרבות מגוונת. העיר היא ביתם של אטרקציות רבות, כולל מוזיאונים, פארקים ושווקים. אלו הן כמה מהאטרקציות הפופולריות ביותר באבו דאבי.
4 דברים שאסור להחיץ באבו דאבי מרכז הירידים הלאומי של אבו דאבי: מרכז תערוכות זה מארח אירועים כמו תערוכות, קונצרטים וכנסים. גם הזירה המקורה הגדולה ביותר באבו דאבי נמצאת כאן. המסגד הגדול של שייח' זאיד: המסגד הגדול ביותר באבו דאבי, יש לו קיבולת של 40,000 איש ומאכלס כמה יצירות אמנות אסלאמיות. ארמון שיח' זאיד: מעונו הרשמי של הוד מעלתו שיח' ח'ליפה בן זאיד אל נהיאן, נשיא איחוד האמירויות ושליט אמירויות אבו דאבי מאז 1966. אבו דאבי קורניש: טיילת על קו המים לאורך חוף המפרץ הפרסי המציעה נופים מדהימים של דובאי בימים בהירים.
מה יש לעשות באבו דאבי? אבו דאבי היא עיר שיש בה משהו לכל אחד. בין אם אתם מחפשים דברים לעשות, מקומות לבקר בהם או מסעדות לאכול בהם – באבו דאבי יש הכל! עם כל כך הרבה דברים לעשות באבו דאבי, זה יכול להיות קשה להחליט איזה מהם לעשות קודם. זו הסיבה שהרכבנו רשימה זו של הדברים הטובים ביותר שיש לאבו דאבי להציע. אם אתם מחפשים הרפתקאות, אבו דאבי יכולה להציע לכם שפע של פעילויות כמו ספארי מדברי, טיולי גמלים, צלילה במפרץ הערבי ועוד רבות אחרות. אם אתם מחפשים משהו מרגיע יותר, יש הרבה מוזיאונים לבקר בהם וגם פארקים יפים עם נופים מדהימים. לעיר יש המון מה להציע למי שרוצה לחוות תרבות אחרת או סתם רוצה להירגע על שפת הבריכה באחד המלונות באי יאס. אבו דאבי היא פנינה במפרץ הערבי. זו לא רק בירת איחוד האמירויות הערביות, אלא היא גם אחת הערים המודרניות והצומחות במהירות בעולם. אם אתם מחפשים חוויה בלתי נשכחת, באבו דאבי יש משהו לכל טעם ותקציב. העיר היא כור היתוך של תרבויות ומסורות עם אנשים מכל העולם שחיים כאן. העיר מציעה מגוון רחב של פעילויות ליהנות עם חברים או משפחה. בין אם אתם מחפשים הרפתקאות שואבות אדרנלין או ימים רגועים על החוף, באבו דאבי יש הכל!

ניתן לתאר את מזג האוויר באבו דאבי כחם ויבש. הטמפרטורות נעות בדרך כלל בין 25 מעלות צלזיוס ל-35 מעלות צלזיוס (77-95 פרנהייט). החודש החם ביותר בממוצע הוא יולי, עם טמפרטורה ממוצעת של 34 מעלות צלזיוס (93 פרנהייט).

התרבות של אבו דאבי מבוססת על התרבות הערבית, האיסלאם והתרבות הפרסית. האנשים מאוד מסבירי פנים וידידותיים, מה שמקל למצוא כאן חברים. אבו דאבי היא עיר שבה מתגוררים לאומים ותרבויות רבות. זו הסיבה שהיא זכתה לכינוי "עיר הסובלנות". התרבות האמירית היא העיקרית באבו דאבי, אבל יש גם תרבויות אחרות. התרבות של אבו דאבי היא השילוב המושלם של החברה המערבית והמזרחית. העיר ידועה בארכיטקטורה המודרנית, חיי הלילה התוססים והחופים היפים שלה.

האוכל כאן הוא גם אחד הדברים הטובים ביותר בעיר הזו. יש הרבה מסעדות שמציעות מנות מכל העולם, כך שתוכל למצוא משהו שאתה אוהב, לא משנה מי אתה ומה ההעדפות שלך!

אבו דאבי היא עיר באיחוד האמירויות הערביות. זוהי בירת האמירויות של אבו דאבי והעיר השנייה המאוכלסת במדינה אחרי דובאי. אבו דאבי גדלה מכפר דייגים קטן והפכה למרכז המסחר והמסחר באזור.

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על איחוד האמירויות!