חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול מושלם באיחוד האמירויות מתחיל כאן!

מזג אוויר באבו דאבי ודובאי

מתכננים טיול לדובאי או אבו דאבי? השאירו פרטים ונעזור בתכנון הטיול 👇

מזג אוויר דובאי אבו דאבי? לדעת מה לגבי אקלים באיחוד האמירויות (קיץ או חורף)? מתי מומלץ לטוס לבקר באיחוד האמירויות מבחינת עונות מומלצות בשנה?

איחוד האמירויות היא מדינה קטנה בחצי האי ערב, אך העושר הרב שלה והרצון של המנהיגים שלה להפוך אותה למוקד תיירות גלובלי סייעו לה לתפוס מקום די משמעותי במפת התיירות העולמית. אזרחים של מדינות שונות נהנים כבר שנים רבות מהאפשרות לטייל במדינה ולהגיע למלונות היוקרה, לאתרי השופינג הענקיים, לחופים השקטים ולמגוון האטרקציות האדיר שלה. 

כעת נראה כי הגיע גם זמנים של התיירים מישראל ליהנות מגן העדן המודרני והמפנק של מדינה זו. מאחר ואפשרות הנסיעה למדינה נראית כעת אפשרית לישראלים, כדאי לאסוף עליה כמה שיותר מידע לפני שכבר מתחילים לתכנן את החופשה הבאה במדבריות ערב.   

כאשר נוסעים ליעד חדש ולא מוכר, ישנו מידע בסיסי על המדינה שחייבים לאסוף מראש. ישנן כמה שאלות שיש לדעת לענות עליהן, כמו מהו המטבע המקומי ומהו הערך שלו ביחס לדולר ולשקל; כמה זמן אורכת הטיסה ליעד; מהו ההבדל בשעות בין השעון המקומי לשעון בישראל; מהם המקומות שאסור לוותר על הביקור בהם ועוד. אחת השאלות החשובות ביותר עוסקת במזג האוויר ביעד. חשוב לדעת מהו האקלים השורר במדינה בעונות השונות ומהו הזמן הטוב ביותר להגיע לטיול בה. התשובה לשאלות האלו תעזור לנו לתכנן גם את מועד הטיול וגם את הבגדים והציוד שניקח אתנו לנסיעה.

במטרה לענות על השאלה החשובה הזו, הכנו עבורכם מדריך קצר בנושא האקלים באיחוד האמירויות. 

האקלים באיחוד האמירויות

כיאה למדינה שנמצאת בחצי האי ערב, האקלים במדינה הזו הוא מדברי. זה אומר שבזמן הקיץ, הטמפרטורה בחוץ יכולה להגיע ל-40 מעלות צלזיוס ואף ליותר מכך. באקלים המדברי של האזור, גשם יורד רק בתקופות מסוימות בחורף, וגם זה אינו קורה לעתים קרובות. במרבית ימי השנה שורר חום רב עם אחוזי לחות גבוהים למדי. 

מבחינה פרקטית, זה אומר שקשה מאוד בעונת הקיץ להסתובב בחוץ. מאחר ואטרקציות רבות בדובאי ואבו דאבי, שתי הערים הגדולות והמתוירות ביותר במדינה, נמצאות באוויר הפתוח – יהיה קשה מאוד ליהנות מהן בעונה החמה. 

מכיוון שבמרבית השנה חם מאוד בחוץ, תושבי האמירויות דואגים למיזוג אוויר קר בכל המקומות הסגורים שאליהם תגיעו בזמן ביקור במדינה. ההוצאה הכספית על חשמל ומיזוג אוויר היא דבר שפחות מטריד את תושבי המדינה העשירה הזו, ולכן בכל המתחמים הסגורים אין בעיה של חום בכל ימי השנה. 

לעומת זאת, מה שקורה מחוץ למתחמים הסגורים הוא שונה מאוד. החום הרב בקיץ יכול להיות מעיק מאוד, ויכול להזכיר לישראלים את החום השורר באילת בקיץ. 

בחורף יכולים לרדת גשמים מפעם לפעם, וכאשר זה קורה מדובר לא פעם בגשמים חזקים מאוד. לכן, אם מחליטים לנסוע למדינה בחורף, חשוב בכל זאת לקחת במזוודה גם מעיל, מטריה ומעט בגדי חורף. אך למרות זאת, מספר ימי הגשם קטן יחסית, ויש סיכוי גדול יותר שגם אם אתם מבקרים באזור בזמן החורף – לא תתפסו ביום של גשם זלעפות. 

מבחינת מזג אוויר בדובאי ומזג אוויר באבו דאבי, גם בחורף הטמפרטורה הממוצעת היא בין 25 ל-30 מעלות, כלומר – עדיין חם מאוד. ישנם ימים בהם הטמפרטורה יכולה לצנוח לרמה של 15 מעלות – מה שנחשב שם ליום קר מאוד. 

מתי מומלץ לבקר במדינה מבחינת מזג האוויר?

נהוג להחשיב את עונת הקיץ באיחוד האמירויות כחודשים שבין אפריל לאוקטובר. החורף הוא בין נובמבר למרץ. מכיוון שהקיץ הוא חם כל כך, מרבית התיירים מעדיפים להגיע בחורף. זוהי בהחלט העונה העמוסה מבחינת התיירות וחשוב לדעת זאת כאשר מתכננים את הטיול. 

אין ספק שמומלץ יותר להגיע בחורף, כאשר תנאי מזג האוויר עדיין דומים יותר למה שנהוג לקרוא קיץ במרבית מדינות העולם. בעונת החורף קל בהרבה להסתובב במרחבים הפתוחים של המדינה, והחיסרון היחיד להגעה בעונה זו הוא הצפיפות באתרי התיירות המובילים. 

ישנם תיירים שמחליטים בכל זאת להגיע בקיץ למדינה, וזאת בעקבות אירועים ספציפיים שהם מעוניינים לבקר בהם . ניתן בהחלט להתאים את התזמון שבו מגיעים לא רק למזג האוויר באבו דאבי או למזג האוויר בדובאי, אלא גם בהתאם לאירועים שונים המתרחשים ברחבי ערים אלו. בכל מקרה, כדאי לברר מראש מהי התחזית כאשר מתכוננים לנסיעה, ולהביא ציוד ולבוש בהתאם. 

לחזור למשהו ספציפי?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על איחוד האמירויות!