חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול מושלם באיחוד האמירויות מתחיל כאן!

תחבורה ציבורית בדובאי

מתכננים טיול לדובאי או אבו דאבי? השאירו פרטים ונעזור בתכנון הטיול 👇

בימיה הראשונים דובאי הייתה כפר דייגים קטן השוכן בסמוך לחופי המפרץ הפרסי, כיום דובאי היא אחת הערים הקוסמופוליטיות ביותר בעולם. דובאי היא אחת משבע אמירויות האיחוד הערביות, שהפכה למעצמה אדירה והיא נחשבת לאחת הערים המתפתחות ביותר בעולם.

דובאי היא המקום המושלם לחופשה זוהי עיר שמציעה אינספור אטרקציות מדהימות וייחודיות אך ורק בדובאי, זוהי עיר שוברת שיאים, עם הבניינים הכי גבוהים בעולם וחידושים טכנולוגיים בלתי נתפסים. 

כל זאת נכון גם לגבי תחבורה ציבורית בדובאי, בשנה החולפת השתמשו מאתיים תשעים ושש מיליון נוסעים בתחבורה הציבורית, זהו ללא ספק נתון מרשים ביותר המעיד על איכות התחבורה הציבורית בדובאי ועל האפשרויות הרבות שתוכלו למצוא.

יש בדובאי, מוניות, אוטובוסים, רכבת, אוטובוס ימי וכמובן מטרו מעולה שלוקח אליו את רוב הנוסעים ועל פי הסטטיסטיקה שלושים וארבע אחוז מכלל הנוסעים נסעו במטרו של העיר.

יש כמה דרכי הגעה בתחבורה ציבורית משדה התעופה של דובאי אל העיר, בדובאי יש שני שדות תעופה שאליו מגיעים בכל יום אלפי נוסעים אל העיר, שדה התעופה הבינלאומי של דובאי (DXB) הוא הוותיק ביניהם, כאשר בשנות השישים היה לו מסלול אחד וכיום הוא נחשב לאחד משדות התעופה העמוסים ביותר בעולם. 

שדה התעופה הבינלאומי השני הוא אל מקטום (DWC), החדש יותר, שדה תעופה זה הוא חלק מתנופת הפיתוח הנרחבת של דובאי ,התכנון הוא שעם השלמתו הוא ישתרע על שטח של מעל לשש מיליון קמ"ר שיכללו עוד אטרקציות מדהימות לתיירים.

המטרו מגיע ישר לשוק, קניון דובאי, קניון אמירויות, ברג. אקספו. 
קרוב מאד לפריים (הליכה של כמה דקות או אוטובוס 3 דקות). 
למרינה מגיעים קרוב ואז אפשר להחליף ללא עלות למשהו שנקרא tram.
מטרו דובאי
מטרו דובאי

התניידות בתחבורה ציבורית בדובאי

הדרך הטובה ביותר להתנייד בדובאי עם תחבורה ציבורית היא באמצעות כרטיס הנקרא נול (NOL) זהו כרטיס מגנטי כמו רב קו המקנה לכם את האפשרות להסתובב בכל התחבורה הציבורית, מוניות אוטובוסים, מטרו ובנסוף הכרטיס מקנה לכם את הזכות להיכנס למוזיאונים פארקים ציבוריים ועוד. 

דובאי מטרו – הרכבת התחתית המטרו של דובאי מורכב משני קווים, הקו האדום והקו הירוק. שני הקווים יחד עוברים בכמעט חמישים תחנות, כולל נמל התעופה. המסלולים מחולקים לאזורים, והמחירים משתנים בהתאם  לאזורים בהם אתם  נוסעים.

שעות הפעילות של הרכבת החשמלית בדובאי תלויות ביום ובקו בו אתם נוסעים, אך בדרך כלל הן מתחילות לפעול בסביבות חמש או חמש וחצי בבוקר ופועלות עד חצות או אחת בלילה למחרת. עם זאת, חשוב לציין שבימי שישי רכבות המטרו לא מתחילות לפעול עד 10 בבוקר.

אוטובוס בדובאי – בדובאי עובדת החברה הלאומית לתחבורה ציבורית (RTA) אשר מפעילה למעלה ממאה נתיבי נסיעה בעיר, כמו בנסיעה במטרו גם מחיר נסיעה באוטובוס מבוסס על האזור אליו אתם עומדים לנסוע.

כמובן שהדרך הטובה ביותר והחסכונית ביותר היא באמצעות כרטיס נול המקומי אותו אתם יכולים לרכוש בכל תחנת אוטובוס שאתם עולים ממנה או ברחבי העיר אתם יכולים למצוא מכונות אוטומטיות שניתן לרכוש דרכן כרטיסים.

שימו לב הנסיעה באוטובוס היא זולה ומאוד זמינה בכל רחבי העיר תוכלו למצוא תחנות אוטובוס ואוטובוסים רבים שעוברים, אך השונה מנסיעה במטרו שהיא מדויקת על פי זמנים בנסיעה באוטובוס עלולים להיות עיכובים מסוימים בשל עומסי תנועה.

מוניות בדובאי – בדרך כלל מוניות הן דרך מעט יותר יקרה להגיע ממקום למקום, אך בדובאי זוהי אחת הדרכים היעילות ביותר, בכל העיר תוכלו למצוא מוניות ולזהות אותן בקלות, שימו לב שמוניות בעלות גג ורוד הן לנשים בלבד, ואילו מוניות עם גג אדום הן לכלל האוכלוסייה.

התעריפים של כל המוניות בדובאי מתחילים משתיים עשרה דירהם (בערך 3.25 דולר) ועולים כמעט שלושה דירהם (-0.75 דולר) לקילומטר. שימו לב שכתובות בדובאי לא כוללות מספרי בניין, לכן יהיה עליכם לציין את היעד שלכם על בסיס צומת או מלון או ציון דרך כלשהו בסביבת מקום.

דרך מעולה וזולה להגיע לעיר משדה התעופה היא באמצעות מוניות המספקות שירות לנמל התעופה הבינלאומי של דובאי תמורת 20 דירהם (בערך 5.50 דולר), זהו בהחלט מחיר משתלם לנסיעה פרטית אל העיר. דרך נוספת מקבילה לנסיעה במונית היא נסיעה באובר אשר תפס תאוצה בכל הקשור לנסיעות בדובאי וזהו שירות שעובד שם לא רע בכלל.

הסירות של דובאי – התניידות בסירה עם דובאי הייתה חלק משמעותי מדרך החיים של המקומיים ותמיד מילאה תפקיד ראשי בתחבורה של דובאי, השייט הוא בסירות עץ מסורתיות ששימשו את התושבים במקום שנים רבות וכיום הן משמשות אותם לנסיעות של תיירים.

שימו לב שהשייט בסירה הוא בתשלום מזומן בלבד ולא תוכלו לשלם בכרטיס אשראי או בתשלום מראש, יש גם סירות המכונות אוטובוס המים של דובאי המופעלות על ידי החברה המספקת את כרטיס נול (NOL) שתוכלו להשתמש בהן אךהן נמצאות בעיקר באזורים מרוחקים ממרכז העיר, מחירי הנסיעה הם זולים מאוד ותוכלו לשלם באמצעות הכרטיס שרכשתם מראש.

שימו לב אם אתם בכל זאת מעוניינים להשכיר רכב, כבישים בדובאי הם חדשים ומצוינים אך הנהיגה בעיר נחשבת לקשה להתמצאות, השכרת רכב בדובאי מומלצת בעיקר אם אתם מתכננים לעשות טיולים אל מחוץ לעיר, בתוך העיר מומלץ להשתמש בתחבורה הציבורית היעילה והזולה.

שאלות ותשובות בנוגע לתחבורה ציבורית בדובאי

בהחלט כן, התחבורה הציבורית בדובאי היא פשוט יעילה וטובה, וגם המחירים של הנסיעה הם לא רעים בכלל, אתם יכולים לרכוש כרטיס אחד המשלב את כל אמצעי התחבורה בעיר ובכך לחסוך לעצמכם זמן כאב ראש ולא מעט כסף, את הכרטיס אתם יכולים למצוא ברחבי העיר במכונות אוטומטיות קלות לשימוש.

אתם יכולים למצוא מגוון גדול של תחבורה ציבורית בדובאי, החל ממוניות, רכבת חשמלית, רכבות, אוטובוס ימי, ואובר, התחבורה הציבורית בדובאי מאוד מסודרת יעילה ובתכנון טוב של הטיול אתם יכולים לנצל אותה ולהפוך את הטיול להצלחה כבירה.

לא המחירים מאוד סבירים ואפילו מעט זולים בהשוואה לישראל, התחבורה מאוד יעילה ונוחה, התשתיות חדשות לגמרי וזוהי דרך מעולה לחקור את העיר.

אתם יכולים לנסוע בכל אחת מהדרכים הרבות שהתחבורה הציבורית בדובאי מציעה לכם, אם זה במטרו שנמצא בתוך השדה תעופה או באחת מהמוניות הרבות ממתינות בחוץ, מחיר נסיעה של מונית משדה התעופה למרכז העיר יעלה לכם בין חמש לשש דולר, זהו בהחלט מחיר סביר אם לא טוב.

לחזור למשהו ספציפי?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על איחוד האמירויות!