חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול מושלם באיחוד האמירויות מתחיל כאן!

החזר מס (מע"מ) על קניות ורכישות אבו דאבי ודובאי

מתכננים טיול לדובאי או אבו דאבי? השאירו פרטים ונעזור בתכנון הטיול 👇

במקומות שונים בעולם נהוגות שיטות מיסוי שונות. על מנת להבין את המבנה הכלכלי של כל שוק יש להבין קודם כל את שיטת המיסוי שלו ולהבין מהן ההשלכות על המשקיע או התייר מישראל. הסכם השלום עם מדינת איחוד האמירויות מעורר עניין רב בקרב משקיעים ישראלים וגם גורם לשאלות רבות בכל הנוגע למע"מ ולמיסוי בזמן טיול במדינה זו. 

לאור העובדה שבתקופה הקרובה ניתן יהיה ככל הנראה לנסוע לטיולים ולנסיעות עסקים לדובאי ולאבו דאבי באופן רשמי, כדאי להכיר את נושא המיסוי במדינה. 

שיטת המיסוי באיחוד האמירויות

שיטת המיסוי והחזר מס באבו דאבי היא טריטוריאלית ולא פרסונלית. זה אומר שכל המסים בנויים על הפעילות שנעשית בשטח המדינה, ולא חלה על אזרחים ותושבים של המדינה שעוסקים בפעילות כלכלית מחוץ למדינה. בנוסף לכך, כמעט לא קיימים מסים על אנשים פרטיים בדובאי ובאבו דאבי. 

הסיבה לכך היא שמדובר במדינה עשירה מאוד, שאינה זקוקה להכנסה ממסים מכיוון שעתודות הנפט שלה מספקות לה הכנסה עצומה בכל שנה. הנפט במדינה הזו אחראי לכך שמדובר באחת המדינות העשירות בעולם, ובמדינה שנמצאת במקום ה-11 במדד התמ"ג לנפש העולמי (בעוד שמבחינת כמות האוכלוסייה היא נמצאת במקום ה-93 בעולם). העושר הרב של המדינה גורם לכך שהיא פשוט אינה זקוקה כל כך להכנסה ממסים, מה שהופך אותה למקום נוח מאוד לעשיית עסקים עבור האזרחים שלה ועבור אנשי עסקים וחברות מכל רחבי העולם. 

החזר מע"מ דובאי ואבו דאבי

שיעור המע"מ באיחוד האמירויות עומד על 5% בלבד. גם שיעור המע"מ הנמוך הזה נובע ממדיניות המיסוי המקלה שנהוגה במדינה. מבחינת קבלת החזרי מע"מ עבור ישראלים המבקרים במדינה ועוסקים בה בהשקעות, עדיין לא גובשו כל התנאים הברורים בעניין זה מול ישראל. הסכם השלום שנחתם בספטמבר 2020 עדיין לא סגר את כל הקצוות בנושא המיסוי, ותוכנו המלא טרם פורסם לציבור. השינוי הגדול בעניין זה יוכל להתרחש אם וכאשר תיחתם אמנת מס בין שתי המדינות, דבר שבינתיים עוד לא קרה ויש סביבו מגעים דיפלומטיים. 

מה שכן ניתן לדעת בבירור הוא שאיחוד האמירויות נחשבת למדינה שמהווה מקלט מס. בנוסף לכך, מס החברות במדינה נמוך גם כן וישנם תחומי תעשייה וייצוא שבהם אין מס בכלל. ישנם גם תחומים רבים שבהם המע"מ הוא 0%. 

הזדמנויות למשקיעים באיחוד האמירויות

איחוד האמירויות היא מדינה שיש בה פוטנציאל עסקי עצום להשקעות. עבור הישראלים, אחת מהזדמנויות ההשקעה שכבר החלו לצבור תאוצה היא קניית נכס להשקעה. דירות להשקעה באמירויות יכולות להניב תשואה מבטיחה, כל עוד המצב הכלכלי במדינה נשאר יציב. 

סיכונים פוטנציאליים בהשקעות בדובאי

למרות היתרונות הרבים של השקעה כלכלית ועשיית עסקים באבו דאבי ודובאי, יש גם כמה סיכונים עבור חברות ומשקיעים ישראלים. הסיכון הבולט ביותר קשור לכך שהמצב הפוליטי כיום נראה מבטיח, בייחוד בגלל האינטרס המשותף כנגד המשטר בטהרן. אך בעתיד יכולה להיות הפיכה שלטונית במדינה, כפי שקורה לא פעם במדינות ערביות במזה"ת, והאינטרס המשותף עלול להשתנות עקב שינויים בבריתות האזוריות. במצב כזה, יחסי השלום עלולים להתערער וכך לסכן את ההשקעות הישראליות במדינה.

בנוסף לכך, עדיין ישנה חשדנות לא מעטה מצד תושבים רבים בדובאי ואבו דאבי כלפי הישראלים. שנים של מתיחות פוליטית השאירו חותם על רבים, ולכן חלק מהמשקיעים מישראל עלולים להתקבל ביחס עוין למדי. 

סיכון משמעותי נוסף טמון בכח הכלכלי של המדינה. אמנם נכון להיום העוצמה הכלכלית של האמירויות נראית מבטיחה ויציבה, אך שינויים בשוק האנרגיה העולמי יכולים לגרום לערעור היציבות הכלכלית שלה. 

לסיכום

החזר מס באבו דאבי והחזר מע"מ בדובאי מושפעים משיטת המיסוי הנהוגה שם. המע"מ הנמוך (5%) והתחומים שבהם לא נהוג לגבות מע"מ בכלל מהווים יתרון עבור ישראלים שמגיעים לטיול במדינה או לעשיית עסקים בה. 

מכיוון שלא נחתמה עדיין אמנת מס בין ישראל לאיחוד האמירויות, עדיין מוקדם לקבוע כיצד ייראו היחסים הכלכליים בין המדינות ומה יהיה החזר המס במצבים שונים. אם אתם שוקלים לנסוע לדובאי או לאבו דאבי ורוצים לדעת יותר על מדיניות המיסוי והחזר המס והמע"מ – כדאי להתעדכן בכך לפני הנסיעה ולבדוק את מצב ההסכמים הכלכליים הנוכחי עם מדינת ישראל. 

לחזור למשהו ספציפי?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על איחוד האמירויות!