חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול מושלם באיחוד האמירויות מתחיל כאן!

כל מה שצריך לדעת על דובאי ואבו דאבי למטייל העצמאי

מתכננים טיול לדובאי או אבו דאבי? השאירו פרטים ונעזור בתכנון הטיול 👇

Ronny Gonen כותבת בפייסבוק המלצות מעולות וטיפים שווים במיוחד למטיילים ישראלים בפעם הראשונה לדובאי ואבו דאבי! לא כדאי לפספס!

היי לכולם!
בשנה האחרונה הייתי פעמיים באיחוד האמירויות, בחורה בת 23 – מטיילת לבד לגמרי!
דבר ראשון אגיד איזה כיף לנו ובעיקר לכם שבקרוב מאוד תוכלו להגשים חלומות ביעד המטורף הזה, אין לכם מושג למה לצפות וכל התמונות וההסברים בעולם לא יוכלו להעביר את החוויה.

אתחיל מכמה דגשים:

💃בתור אישה שמטיילת לבד, הרגשתי הכי בטוחה גם בשעות המאוחרות של הלילה. רמת הפשיעה במדינה מאוד מאוד נמוכה (העונשים מאוד כבדים). נכנסתי עם דרכון אמריקאי ואיתו לא צריך ויזה.

🕝בביקור הראשון שלי הייתי חמישה ימים ובביקור השני שבוע בדובאי ושלושה ימים באבו דאבי. לגמרי ממליצה על חמישה ימים מלאים לפחות רק לדובאי! יש כל כך הרבה מה לעשות ולראות, רכבת הרים שלא נגמרת המקום הזה.

🌞בנוסף, בפעם הראשונה שהייתי שם הייתי בסוף אוגוסט תחילת ספטמבר – חברים, חם למות! אני לא צוחקת זה חום שאנחנו לא מכירים. לחות גבוהה מאוד ורותח (כמעט 50 מעלות). אז אמנם המחירים הרבה יותר נמוכים בתקופה הזו (חודשי מאי עד אוקטובר שחם) והרבה אטרקציות הן מקורות וממוזגות אבל עדיין אני אישית פחות ממליצה. מצד שני כשהייתי עכשיו בפברואר ממש לפני הקורונה היה מושלם! מזג אוויר אידיאלי! נעים ממש, מים קרירים. אז שווה להגיע מסוף אוקטובר עד אפריל כזה.

💸מחירים – תראו, אני בכל זאת סטודנטית והגעתי לדובאי אחרי שנה של טיול תרמילאים במזרח. אז פחות יכולה להגיד מחירים של מלונות כי ישנתי בהוסטלים (הוסטל בקומה 66 עם נוף משוגע זה הוסטל?). מה שכן, לילה אחד פינקתי את עצמי במלון שנגרי-לה דאון טאון עם נוף משוגע לבורג' חליפה מהמרפסת והבריכה (מצורף בתמונות). עלה לי בערך 700 ש"ח ללילה. בארץ מלון ברמה הזאת מתחיל רק ב1200 ש"ח.
כן אגיד שמבחינת מחירים הכל ממש כמו בארץ או חו"ל סטייל לונדון, פריז, ניו יורק, סינגפור. בגלל שבאתי לטיול של פעם בחיים עשיתי את כל האטרקציות האפשריות בערך וזה מה שמייקר את הטיול לדעתי אבל הכי שווה את זה בעולם. אם כבר, אז עד הסוף.

לגבי כל מה שיש לעשות: זה לא נגמר! הייתי פעמיים, בטוטאל שבועיים ועדיין לא ראיתי הכל. בימים הקרובים אני מעלה בלוג אישי מהמם עם כל הדברים שעשיתי – אז יש למה לצפות. אעדכן כאן כמובן בהכל.

בינתיים אני מצרפת פוסט שלי שכתבתי בטיול הראשון ממש לפני שנה אם דברים שעשיתי (מאז הוספתי עוד הרבה דברים לרשימה).

אתם מוזמנים לעקוב אחרי עמוד האינסטגרם שלי לראות תמונות, טיפים והמלצות – מצרפת קישור.

https://instagram.com/hatayelet?igshid=g7kmr48imhnv

אני הכי אוהבת לעזור ומתרגשת בשבילכם אז אתם מוזמנים לשלוח הודעה, אענה לכם על כל שאלה💖
מחר עולה בלוג הטיולים שלי שבתחילתו מיועד לדובאי ואבו-דאבי ובהמשך יעלו יעדים נוספים.

טיול ראשון לאיחוד האמירויות
היי לכולם!
בתחילת ספטמבר הייתי חמישה ימים בדובאי ואבו דאבי במסגרת טיול התרמילאים שלי.
חשבתי לכתוב פה כמה דברים שראיתי ועשיתי שאולי יעזור בעתיד כשתגיעו ליעד המטורף הזה.
טסתי לבד אחרי טיול ארוך במזרח שבמסגרתו הייתי בין היתר באינדונזיה ומלזיה (מדינות מוסלמיות באסיה). מעולם לא הייתי במדינה ערבית ומאוד רציתי לראות את ההבדלים עם המדינות המוסלמיות במזרח. החלטתי ללכת על איחוד האמירויות!
לא שמעתי על אף אחד שאני מכירה שטס לשם והחלטתי להיות חלוצה ולגלות בעצמי.
הגעתי בסוף אוגוסט (ממש לא העונה! חם כמו כבשן) אבל עדיין הצלחתי ליהנות בטירוף.
היה לי מעניין ומרתק!

אז מה עשיתי בפועל:
1. בורג' חליפה – המגדל הכי גבוהה בעולם! 163 קומות! מגדל מטורף בדאוןטאון דובאי. קניתי כרטיס דרך klook לקומה 125 והיה יוצא מן הכלל. הגעתי אחרהצ כשעוד היה אור וחיכיתי לראות את השקיעה. שם ממש אפשר לראות את הניגודיות בגורדי השחקים והנוף המדברי.
באותו מקום יש קניון ענקי עם כל המותגים הכי הכי. המקומיים עם החיג'אב והגלביות אוהבים אופנה וממש כמו ב"סקס והעיר הגדולה" (שמסתבר בכלל לא צולמה באיחוד האמירויות) מבצבצות נעלי יוקרה מתחת לבגדים המסורתיים.
באותו המקום יש את המזרקות המפורסמות בדובאי. ראיתי הרבה מזרקות יפות אבל זו הייתה ממש מיוחדת. מהשעה 18:00 עד 23:00 כל חצי שעה יש מופע מזרקות של חמש דקות, כל מופע הוא קצת שונה ועם מוזיקה אחרת. בצהריים יש שני מופעים ב13:00 ו13:30.
2. טיול ספארי בדיונות חול – גם את הסיור הזה הזמנתי דרך klook. אסף אותי ג'יפ בשעות הצהריים ויחד עם עוד משפחה של ארבעה נסענו לעשות טיול גיפים בדיונות חול. בסופו הגענו למחנה (בסגנון בדואי כזה). שם אפשר להשכיר ריינג'רים, טיולי גמלים, לעשות חינה, לעשן נרגילה עד המופע המרכזי. כשמתחיל המופע יש כמה ריקודים נחמדים, על האש ופחות או יותר זהו זה. היה ממש חמוד!
3. טיול יום לאבו דאבי – את זה הזמנתי דרך klook או kkday. אסף אותי מיניבוס מהמלון עם עוד כמה חברה ונסענו לאבו דאבי. בדרך המדריך הסביר לנו דברים רבים על התרבות וההיסטוריה של האיחוד – סופר מעניין! הגענו למסגד שייח זאייד. וואו איזה מקום מרשים! שיש מאיטליה, שטיחים ושנדלירים יפיפיים, עיטורים מיוחדים. באמת שווה ומיוחד. חשוב להגיע בלבוש צנוע, חולצה ומכנס ארוכים (במידה ומשהו לא בלבוש המתאים הם יכולים לתת כיסויים אבל כדאי להגיע מראש). (אחרי שהייתי עכשיו שוב יכולה להמליץ להישאר אפילו יומיים שלושה באבו דאבי).
בהמשך הסיור היינו בפארק פרארי ובמוזיאון הלובר אבו דאבי (כןכן האחות הקטנה של הלובר מפריז). מוזיאון יפייפיה! מי שמתעניין באומנות ועיצוב ממליצה ללכת.
בדרך עצרנו גם בשוק קטן ועוד כפר שמדמה את החיים של המקומיים לפני ההתעשרות האדירה כשעוד הכל היה כפרי דייגים.
4. מבחינת אקסטרים: תכננתי לעשות את הצניחה חופשית המפורסמת מעל הדקל אבל לצערי לא התאפשר לי מבחינה בריאותית. אז קניתי בklook טיסה בשמי דובאי במסוק. טיסה של 12 דקות היה עוצר נשימה! לראות את כל המלונות עם סגנון העיצוב המדברי (אלאדין סטייל) אבל גם יוקרתי, את האדריכלות של הבניינים הגבוהים, המדבר, הים, אי הדקל המלאכותי היה וואו!
דובאי זיפליין (Dubai Zipline) לחובבי האדרנלין יש אטרקציה אדירה! ממגדל בקומה 72 יורדת אומגה בין כל המגדלים ועד אזור המרינה. לדעתי זו האומגה הכי ארוכה ומהירה. היה מפחיד וכיף אדיר כמובן.
בקניון דובאי יש שופינג כמובן אבל גם אתר סקי מלאכותי! בתור סנובורדית מתחילה הייתי חייבת לנסות. בחוץ מדבר 40 מעלות ואני גולשת לי בשלג.
היה כיף ענקי!
בנוסף לקחתי אופנוע ים ממשפחה פקיסטנית חמודה שמצאתי בקו החוף. הם היו מקסימים והגונים. מהג'ט סקי רואים את כל המלונות אטלנטיק ובורג' אל עראב המרהיבים, את אזור המרינה ובעיקר גם נהנים מהמים.
5. רצועת החוף מקסימה אפשר להתרחץ בה, בכלל לא הייתה בעיה להיכנס עם בגד ים ביקיני. המים היו חמים ונעימים ממש הזכיר לי קצת את ים המלח רק בלי הכאב מהגבישים בכפות הרגליים ומלח בעיניים.
6. הרובע העתיק, את מי שמעניין לראות ולשמוע קצת יותר על ההיסטוריה המקומית יכול להגיע לאזור הזה. ממש אפשר לראות איך חיו שם פעם בכפרי דייגים. יש שם את מוזיאון המורשת, שוק הזהב/תכשיטים/תבלינים ועוד, מוזיאון הקפה ואפשר גם לאכול ארוחת צהריים באירוח ערבי מסורתי.

* למוניות השתמשתי באפליקציית Careem, שילמתי במזומן אבל משום מה פעם אחת שילמתי באשראי וזה לא הצליח לחייב את האשראי.
* לינה: הייתי בטיול בקפקינג כמו שאמרתי עם תקציב מועט ולכן ישנתי בהוסטלים. גם ההוסטל שהייתי בו קומה 60 עם נוף לדקל המלאכותי היה מעולה. שילמתי משהו כמו 100 שקל ללילה. באותה עונה המחיר של המלון אטלנטיק המפורסם (שבתוכו יש פארקי מים, אקווריומים ושלל אטרקציות נוספות) עלה 800 שח ללילה! רק שתבינו את ההבדלים והפרופורציות בין העונות.

לחזור למשהו ספציפי?

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על איחוד האמירויות!